GAME Mortel E/GP bestaat uit twee componenten op basis van laag visceuze oplosmiddelvrije epoxyharsen. Voor de verwerking moeten de beide componenten tot een goed homogene massa worden gemengd.
Toepassing
GAME Mortel E/GP is een universele reparatiemortel die als variant gezien kan worden op de Mortel E. De GAME Mortel E/GP is wat soepeler in het mengen en verwerken dan de Mortel E. Door deze eigenschap kan de GAME Mortel E/GP bij vertikale reparaties in minder dikke lagen worden opgezet i.v.m. uitzakken. Enkele praktijkvoorbeelden: – betonreparatie van kolommen, lateien, voorgespannen constructies, pijlers, vloeren, wanden, plafonds, randen van galerijen en balkons, traptreden en borstweringen.
– Chemicaliënbestendige voegvulling voor niet dilaterende voegen.
Technische informatie
Soortelijk gewicht: ca. 1,9 kg/dm³
Buigtreksterkte: ca. 30 N/mm2
Druksterkte: ca. 80 N/mm2
E-modulus: ca. 10.000 N/mm2
Krimp na doorharding: geen
Hechting
GAME Mortel E/GP heeft een uitstekende hechting op beton, staal, natuursteen enz. beton moet schoon en droog zijn, wapening ontroest. Ook voor hout is de Mortel E/GP zeer goed te gebruiken. Zie ook onder “ondergrond”en”voorbehandeling”.
Uiterlijk
GAME Mortel E/GP is grijs van kleur. Mortel E/GP is na doorharding overschilderbaar met epoxycoating bijv. GAME Bekleding EW, GAME GAME OS COLOR C
Laagdikte
GAME Mortel E/GP kan bij vertikaal werk in lagen worden aangebracht van 5-30mm. Bij vertikale reparaties of boven het hoofd een bekisting gebruiken of in lagen opbouwen. De volgende laag E/GP kan na doorharding en afkoeling van de voorgaande laag worden aangebracht. Indien men in één keer een dikkere laag wenst aan te brengen dan Mortel E gebruiken.
Mengverhouding
967,5 gew. delen GAME Mortel E/GP component A
32,5 gew. delen GAME Mortel E/GP component B
Mengwijze
De menging van de beide componenten kan het beste geschieden langs mechanische weg(bv. mengtol) of met de hand. Eerst de A en B component goed in de bus met elkaar mengen. Hierna het mengsel op een stuk hardboard o.d. uitstorten en met de hand goed namengen. De A en B component zijn verschillend van kleur teneinde een goede controle te hebben op de menging. Na de menging dient het mengsel egaal van kleur te zijn. Een intensieve menging van de A met de B component is vereist.